Hasta Hakları
20 Haziran 2023

Hasta Hakları Birimimiz hastanemize başvuran hasta ve yakınlarının mevzuatta belirtilen haklarını kullanabilmeleri ve hasta hakları ihlallerinin önlenebilmesi, sağlık hizmetlerinin insan hak ve onuruna yakışır biçimde sunulması amacıyla çalışmalarını yürütmektedir. Hasta Hakları Birimimizde, hasta ve hasta yakınlarının ihtiyaçlarına göre bilgilendirme ve yönlendirme yapılmaktadır.Hasta Hakları Birimine her türlü istek, öneri ve şikayetlerinizi mail, telefon ve yüz yüze başvurarak iletebilirsiniz. Hasta Hakları Birimi Telefon: 0 266 373 13 13 / 1439

HASTALARIMIZIN HAKLARI
Hizmetten Genel Olarak Faydalanma Hakkı Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde hayatını sağlıklı sürdürmesi için gerekli olan koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetlerinden faydalanmaya HAKKI VARDIR.Eşitlik İçinde Hizmete Ulaşma HakkıIrk,dil,din ve mezhep,cinsiyet,siyasi düşünce,felsefi inanç,ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya HAKKI VARDIR.Bilgilendirme ve Bilgi İsteme Hakkı Sağlık kuruluşunda verilen her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü ve yazılı olarak istemeye HAKKI VARDIR.Kuruluşu ve Personeli Seçme-Değiştirme HakkıSağlık kuruluşunu,hizmet verecek doktorları ve personeliseçme ve değiştirmeye,çalışanların kimliklerini,görev ve ünvanlarını öğrenmeye HAKKI VARDIR.
Mahremiyet HakkıGizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya HAKKI VARDIR.Tedaviyi Reddetme, Durdurma ve Rıza HakkıTedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya HAKKI VARDIR.Güvenlik HakkıSağlık hizmetlerini güvenli bir ortamda almaya HAKKI VARDIR.Dini Vecibelerini Yerine Getirebilme HakkıKuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde dini vecibelerini yerine getirmeye HAKKI VARDIR.
Saygınlık Görme HakkıSaygı,itina ve ihtimam gösterilerek,güler yüzlü,nazik,şefkatli yaklaşımla temiz ve rahatsız edici etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya HAKKI VARDIR.Ziyaret HakkıKurum ve kuruluşlarca belirlenen usul ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye HAKKI VARDIR.Refakatçi Bulundurma HakkıMevzuatın,sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmaya HAKKI VARDIR.Müracaat,Şikayet ve Dava Hakkı Haklarının ihlali halinde,mevzuat çerçevesinde şikayet ve dava HAKKI VARDIR.
HASTALARIMIZIN SORUMLULUKLARI
Tedaviyi ReddetmekHasta, uygulanacak tedaviyi kabul etmemesi veya talimatlara uymaması halinde doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.Sağlıklı YaşamKişiler sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymakla sorumludur.Bulaşıcı Hastalık HaliBulaşıcı hastalık şüphesi ya da teşhisi olan hasta, yetkili hekimin çıkmasında sakınca olmadığını belirtir izni olmadıkça taburcu olmayı talep etmemelidir.İşbirliği YapmakHasta, teşhis-tedavi sürecinde hekim ve diğer sağlık personeli ile her aşamada işbirliği yapmalıdır.
Randevular Hasta, verilen randevu tarihi ve saatine uymalı ve değişiklikleri ilgili yerlere bildirmelidir.Sosyal Güvenlik Durumu Hasta, sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek zorundadır. Hasta, bu konuda sağlık kuruluşunun kurallarına ve belirlenen sevk zincirine uymalıdır.Saygı Hasta, hastane personelinin, diğer hasta ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.Tedaviyle İlgili Önerilere UymaHasta, tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli,anlamadığı şeyleri sormalıdır. Önerilen tedaviye uyum gösterip, tarif edildiği şekilde uygulamakla yükümlüdür. Uygulamadığı takdirde haber vermelidir.
Hasta ZiyaretçisiHastalar ziyaretçilerini sağlık kuruluşu tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde kabul etmelidir.Hastane Kuralları ve UygulamalarıHasta, tedavi ve davranışı ile ilgili bulunduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymak zorundadır.Tazmin SorumluluğuHasta, kusurlu kullanım veya kasıtlı olarak hastane malzemelerine verdiği zararı karşılamak zorundadır.HASTA HAKLARI YÖNETMELİĞİ İÇİN TIKLAYINIZ